Godaste kladdkakan någonsin :)


Jag har aldrig varit med om liknande kladdkaka, så supergod att ni inte kan fatta!
Ni måste bara pröva! ;D



Recept:
200g choklad
200g smör
4 ägg
2 1/2dl mjöl
2dl socker
1tsk bakpulver

1 Smält choklad samt smör.
2 Vispa ägg och socker poröst.
3 Häll i chokladen och smöret och vänt därefter i mjöl och bakpulver.
Grädda i 200 grader, 12-15 min.

Obs, kladdkakan ska vara lös när man tar ut den, för man ska sedan låta den svalna och därefter in med den i
kylen. Om man ska äta den då den nyss är tagen ut ugnen så rinner det bara, så man måste låta den stå några timmar, minst, så den är kall och go när den ska ätas.

Den blir så härligt kladdig och seg. Jag gissar på att det är pga man använder blockchoklad istället för kakao.
Dock använde jag ljus blockchoklad nu (därav kladdkakan är så ljus), det smakade lite Dumle, men kan tänka mig att den blir ännu godare om man använder mörk blockchoklad..
Receptet har jag hittat här: http://heavenlycupcake.blogspot.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0