Cupcakes!

Jag har just bakat dessa go-bitar!


Choklad cupcakes (med hela chokladbitar i) med vaniljfrosting.
Inte helt fel kan jag lova ;)


3 st  ägg
2.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1  dl gräddfil (jag använde mjölk, hade inge gräddfil, funkade lika bra!)
3.5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kakao av god kvalitet
1 st nypa salt
200 g mörk kvalitetschoklad 70 %

1. Vispa ägg, vaniljsocker och socker pösigt.
2. Smält smör, häll i. Häll även i mjölken.
3. Häll i mjäl, bakpulver, kakao och salt.
4. Smält endast 100 gram av chokladen i vattenbad och häll sedan i.
    Hacka de resterande 100 g av chokladen till bitar och häll över.
5. Grädda i 13 min (för bullformar-storlek) i 175 grader.

Frosting:
50 g smör
200 g färskost
500 g florsocker
2 tsk vaniljsocker

Blanda det rumsvarma smöret, fäskosten och vaniljsockret. Häll sedan i flosrsockret.
Låt stå i kylen och kallna lite, spritsa sedan muffinsarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0